همولوژی دوری پایا برای جبرهای هاپف

thesis
abstract

این پایان نامه در سه فصل تنظیم شده و در آن به محاسبه ی همولوژی دوری پایا برای یک جبر هاپف پرداخته شده است.فصل اول شامل تعاریف مقدماتی است ،در این فصل مقدمات نظریه ی جبرهای هاپف و نظریه ی همولوژی و همولوزی دوری بیان شده است .فصل دوم شامل مقدمات مربوط به محاسبه ی همولوژی دوری پایا برای یک جبر هاپف هم جابجایی است و پس از بیان این مقدمات همولوژی دوری پایا برای یک جبر هاپف هم جابجایی محاسبه می گرد.در فصل سوممقدمات مربوط به محاسبه ی همولوژی دوری پایا برای یک جبر هاپف جابجایی بیان وهمولوژی دوری پایا برای جبرهای هاپف جابجایی محاسبه شده است.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

محاسبه همولوژی و کوهمولوژی دوری جبرهای هاپف

در فصل اول پایان نامه مقدمات جبر همولوژی و همولوژی دوری بحث می شود . در فصل دوم هم ارزی موریتا و ارتباط آن با همولوژی دوری مورد بررسی قرار می گیرد. فصل سوم پایان نامه مشتمل بر محاسبه همولوژی دوری چند مورد از جبرهای یکدار به کمک رزولوشن و دنباله بلند کن می باشد . در فصل چهارم همولوژی دوری جبرگروهی محاسبه می شود که این نیز مشتمل بر دو تعریف مستقل برای همولوژی دوری جبرگروهی است . در فصل پنجم همولو...

نکات روی جبر های هاپف چند ضربی منظم

در این مقاله یک مدول پیش دوری برای جبرهای هاپف چند ضربی منظم که مجهز به یک شبه گروه تصویری و یک جفت پیمانه در پیچش می باشد وابسته می شود.

full text

دور، وزن دوری و منشاء اختیار شاعری در وزن دوری

واژۀ «دور» در عروض قدیم به کار رفته، اما دربارة اوزان دوری بحث نشده است. در عروض جدید، اصطلاح «اوزان دوری» به گروهی از اوزان متناوب­الارکان اطلاق می­شود که قرارگرفتن هجای کشیده به جای هجای بلند در انتهای نیم­مصراع، خللی در وزن آن ایجاد نمی­کند و شاعر مجاز است در نیم­مصراع این اوزان، همانند پایان مصراع، از هجای کشیده به جای هجای بلند استفاده کند. تعریف وزن دوری، شرایط و ویژگی­های آن همواره محل ا...

full text

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

دانشگاه تربیت معلم - تبریز - دانشکده علوم

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023